SSID چیست و چگونه آن را پیدا کنیم؟

SSID مخفف Service Set ID Identifier است و نام شبکه وای فای شماست. اگر لیستی از شبکه های Wi-Fi را روی لپ تاپ یا تلفن خود باز کنید ، لیستی از SSID ها را مشاهده خواهید کرد. روتر بی سیم SSID را پخش می کنند تا دستگاه های اطراف بتوانند شبکه های موجود را پیدا کرده و به آن متصل شوند. در ادامه نحوه کار SSID و نحوه پیدا کردن آن را با هم مرور خواهیم کرد.

SSID چگونه کار می کند؟

SSID ها می توانند حداکثر 32 کاراکتر داشته باشند ، اما محدودیتی برای حداقل اندازه وجود ندارد.

به طور معمول ، تولید کنندگان SSID های پیش فرض را با ترکیب نام شرکت سازنده روتر با اعداد یا حروف تصادفی ایجاد می کنند. 

تغییر SSID و رمز ورود از حالت پیش فرض معمولاً اولین کاری است که باید بعد از راه اندازی شبکه انجام دهید. SSID های پیش فرض مشابه باعث سردرگمی می شوند. اگر SSID سفارشی تنظیم کنید ، هر نامی که دوست دارید بگذارید. مشخصات شخصی خود را در SSID ، مانند آدرس خانه یا نام کامل خود ، استفاده نکنید.

چگونه SSID را پیدا کنیم

بسیاری از روترها دارای یک برچسب در پایین یا کنار آن با نام پیش فرض SSID Wi-Fi هستند. البته اگر SSID پیشفرض را تغییر داده باشید این موضوع کمکی به شما نخواهد کرد. در ادامه نحوه یافتن SSID در سیستم عامل های مختلف آورده شده است.

ویندوز

روی آیکون Wi-Fi واقع در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید. لیستی از شبکه های موجود (SSID) باز می شود.

SSID ای که به آن متصل هستید در بالای پنجره نشان داده می شود.

Mac OS

بر روی آیکون Wi-Fi واقع در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا لیستی از شبکه های موجود (SSID) باز شود.

شبکه ای که به آن متصل هستید یک آیکون Wi-Fi آبی در کنار آن دارد.

اندروید

به تنظیمات و سپس به بخش Wi-Fi بروید.

SSID ای که به آن متصل هستید در بالای Connected نشان داده می شود.

iOS

به تنظیمات و قسمت Wi-Fi بروید.

نام شبکه (SSID) که به آن متصل هستید در کنار آن یک علامت تیک دارد.

اگر می خواهید به شبکه بی سیم خود متصل شوید اما SSID خود را نمی دانید ، بهترین گزینه اتصال روتر به کامپیوتر از طریق کابل اترنت و ورود پنل آن است.

چرا باید SSID را پنهان کنید؟

شما می توانید تنظیمات روتر خود را تغییر داده و پخش SSID خود را خاموش کنید تا به صورت عمومی دیده نشود. با این حال ، این یک اقدام امنیتی تاثیرگذار نیست. اگر کسی SSID شما را مخفی کند نمی تواند آن را ببیند ، اما با استفاده از ابزارهای مناسب می توان ترافیک شبکه شما را ردیابی کرد. 

همچنین برای اتصال دستگاه جدید به Wi-Fi خود پس از پنهان کردن SSID ، باید تنظیمات شبکه دستگاه خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

اگر چندین شبکه Wi-Fi با SSID یکسان وجود داشته باشد ، چه اتفاقی می افتد؟

تا زمانی که دستگاه شما به Wi-Fi متصل باشد ، مشکلی در داشتن چندین شبکه با همان شماره SSID در مجاورت شما وجود ندارد. با این حال ، اگر ارتباط دستگاه شما قطع شود و سپس سعی کنید دوباره به روتر خود متصل شوید ، این می تواند باعث ایجاد مشکل شود ، زیرا دستگاه شما معمولا شبکه ای را که قویترین سیگنال را دارد انتخاب می کند.

اگر SSID یکسان رمزهای عبور منحصر به فردی داشته باشند ، دستگاه شما قادر به اتصال نیست و این پایان ماجرا است. اما اگر رمز عبور تنظیم نشده باشد ، دستگاه های شما می توانند به یک شبکه کاملاً متفاوت متصل شوند. این به مجرمان اجازه می دهد تا بر ترافیک اینترنت شما نظارت کنند.

چگونه شبکه خود را ایمن کنیم

ما توصیه می کنیم پسورد Wi-Fi خود را مرتباً تغییر دهید زیرا نمی توانید مطمئن باشید کسی اطلاعات رد و بدل شده شما را مشاهده نمی کند. همیشه از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و نرم افزار روتر را به روز نگه دارید.

همچنین می توانید VPN را روی مودم خود تنظیم کرده و امنیت شبکه خود را ارتقا دهید. VPN آدرس IP شما را پنهان کرده و ترافیک اینترنت را رمزگذاری می کند ، بنابراین هیچ کس نمی تواند فعالیت شما را بدون اطلاع شما کنترل کند. این شما را در برابر هکرها ایمن می کند.

وقتی VPN را روی روتر خود نصب میکنید ، از همه دستگاه های متصل به اینترنت در خانه و محل کار شما محافظت می شود. 

منتشرشده به‌دست vpnbuzz

من المیرا احمدی هستم. دراین بلاگ آموزشهای جذاب از سراسر وب رو قرار میدیم. همچنین وی پی ان های مختلف رو بررسی و بهترین وی پی ان ها رو معرفی خواهم کرد تا دست شما برای انتخاب وی پی ان باز باشه.

طراحی یک سایت مانند این با استفاده از WordPress.com
شروع کنید